RULADA CU MERE

mal





De dimineata cand v-am aratat Semiluna
http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/2013/01/prajitura-semiluna.html
m-am hotarat sa  fac ceva ca s-o imbunatatesc, s-o transform.

Am vazut mai demult pe un site sarbesc o rulada cu mar si mi-am propus sa o incer daca se iveste ocazia ;)

 M-am gandit ca as putea sa combin ce aveam in memorie cu ce stiam deja despre Semiluna, astfel incat sa rezulte ceva delicios.

M-am pus de am curatat 5 mere ( un soi foarte dulce ) , pe care le-am taiat feliute.
Am tapetat cu hartie o tava, apoi am asezat feliile de mar pe fundul tavi, avand grija sa-l acopar bine.
Deasupra am presarat un pliculet de zahar cu scortisoara.

Am incropit urgent un aluat din :

- 4 oua
- 130 g zahar
- 100 g faina
- 30 g malai fin ( am macinat faina de malai in rasnita de cafea )
- 4 linguri de apa
- o lingurita praf de copt
- coaja rasa de portocala/ lamaie sau zahar vanilat pentru aroma.
NOTA : daca nu vreti sa puneti malai, puneti faina de grau. Nu cred ca pateste ceva :)




Ouale le-am separat.
 Am mixat albusurile cu jumatate din cantitatea de zahar  pana s-au transformat in bezea,
Ulterior am mixat si galbenusurile cu restul de zahar si cele 4 linguri de apa, adaugate pe rand.
Le-am amestecat, apoi am adaugat ambele tipuri de faina, praful de copt si aromele.

Am turnat aluatul astfel obtinut peste merele din tava .


L-am nivelat .
Am pus tava in cuptorul incalzit la 190* si am lasat prajitura sa se coaca cca 30 minte.
( Se verifica cu scobitoarea dupa 20 ' )

Dupa ce s-a copt, am lasat-o in tava cca 5 minute sa se stampere.
Apoi am scos prajitura pe un fund de plastic ( ajutandu-ma de hartie )

Am pregatit o alta foaie copt si un alt fund . Ca sa nu se lipeasca prajitura de foaie, am cernut putin zahar praf. Am rasturnat prajitura cu merele in sus si am desprins prima foaie .


Am mai presat scortisoara pe mere, apoi am rulat-o si am impachetat-o in hartia de copt ca pe o saloana :).


Am lasat-o sa se raceasca bine.
Apoi am scos-o din hartie si am pudrat-o cu zahar praf si scortisoara.


Pentru servire am batut putina frisca naturala , careia i-am adaugat caramel facut in casa.( 6 linguri de zahar se pun sa se "arda" apoi  se sting cu frisca lichida, naturala ...cca 150 ml + 50 g unt . Se amesteca pe foc cca 3 minute, apoi se lasa la racit pana se ingoasa. )





Modul de prezentare : simplu si de efect :



Rezultatul final : o rulada  umeda, dar  destul de pufoasa in acelasi timp.
Cu aroma fina de scortisoara, citrice si vanilie.
Bucatile de mar se simt o idee acrisoare, dar completeaza cu succes produsul .

Starea mea : mmmmmm incantata :P.

Fiti binecuvantati !






Tags: , , , , , , , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :