PLACINTA TARANEASCA CU DOVLEAC - de post

mal



Bine v-am regasit! :)
 Dupa o pauza de doua luni ( timp in care am fost implicata in lucrari care m-au tinut departe de blog ), revin cu o noua postare....de toamna :))
Dar si cu  ....cateva modificari  pe pagina principala a blogului. :)
Andreea mea s-a ocupat sa-i cosmetizeze putin  fata .
Inca mai lucreaza , dar pentru ca azi e sambata si multi dintre voi mi-ati cerut reteta de placinta cu dovleac, am ales s-o postez chiar si in aceste conditii.



Placinta aceasta e cea care ne-o faceau mamele si bunicile noastre. Nu-i nici strudel, nici cozonac...si nici macar sucitura nu e, desi la forma e identica.
E simpla  , dar deosebit de gustoasa si plina de amintiri, ceea ce o face si mai buna.

INGREDIENTE PENTRU UMPLUTURA :

1,5kg dovleac pentru placinta- ludai turcesc
cca 500 g zahar ( sau dupa gust )
scortisoara- dupa gust
3 linguri de pesmet  din paine sau biscuiti.

Dovleacul se spala, se curata de coaja si se da pe razatoare.
Se pune intr-o oala pe foc cu jumatate din cantitatea de zahar  la dinstuit. Restul de zahar se adauga pe parcurs in functie de gustul fiecaruia.
In maxim 20 de minute ar trebui sa fie patruns.
Se lasa la racit.
Caldut se amesteca cu pesmetul si scortisoara.
Daca vi se pare compozitia prea lichida, adaugati-i si un praf de budinca de vanile sau doua linguri de amidon.






INGREDIENTE PENTRU   ALUAT :                  
                                                               
600g  faina 000
20 g drojdie
3 linguri  zahar
6 linguri ulei
un sfert  lingurita de sare
cca 350 ml de apa calduta



Intr-un castron se pune faina si se face un mic crater unde se dizolva drojdia cu zaharul si jumatate din cantitatea de apa calduta....


imediat  se adauga uleiul si sarea ....


apoi se amesteca  , adaugand din cand in cand din  restul de apa pana se incorporeaza toata faina.
In functie de ce faina folositi, apa o sa fie prea multa sau prea putina...nu va grabiti s-o incorporati pe toata odata.
Va veti da seama dupa consistenta aluatului daca ajunge sau mai trebuie.

Aluatul trebuie sa fie elastic si nu foarte indesat...
Il impartiti in trei si incepeti sa-l lucrati imediat - nu e nevoie sa stea la dospit !!!



Ungeti masa de lucru cu putin ulei si intideti aluatul intr-un dreptunghi in functie de lungimea tavi in care urmeaza sa coaceti placinta. ( tava mea are 40 cm L  )
Foaia trebuie sa fie subtire...cam ca cea din poza :)



Acoperiti foaia de placinta cu cantitatea de dovleac care i se cuvine , apoi rulati-o....lipiti capetele si asezati-o in tava .


 Tava trebuie  sa fie bine unsa cu ulei....indicat e sa ungeti chiar si hartia de copt, daca va hotarati sa folositi hartie.

Dupa ce asezati placinta in tava, ungeti-o  cu ulei....apoi dati-o la copt imediat.



 Cuptorul trebuie sa fie incalzit la 180*.
Se coace cca 40-50 de minute , sau pana se rumeneste bine .

Cand o scoateti din cuptor, pudrati-o cu zahar praf.


Lasati-o sa se stampere 10 minute, apoi va puteti infrupta in voie  :)





Pentru ca toate sa decurga fara stres, pregatiti din timp si cu timp dovleacul.
Abia cand aveti pregatita umplutura , dati drumul la cuptor si apucati-va sa faceti aluatul. :)

FITI BINECUVANTATI ! :)
Tags: , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

40 comentarii :

  1. Multumim pentru reteta Domnul sa va binecuvinteze.De obicei surorile noastre nu vor sa dea retetele sint foarte egoiste,le e teama ca le furam secretul.

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte buna reteta, o face si mama, e delicioasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Este minunata .Nu am respectat cantitatea de zahar deoarece am avut un dovleac dulce ,dar e perfect asa. Cred ca aluatul merge cu orice fruct ,branza ,cu ciuperci cred ca e minunat

    RăspundețiȘtergere
  4. aceasta placinta e o delicatesa foarte buna si hranitoare totodata

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu fac f.des placinta cu dovleac ptr. faptul ca in comert se gasesc numai produse indoielnice.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulţumim de reţetă ,e f bună plăcintă !

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulţumim de reţetă ,e f bună plăcinta !

    RăspundețiȘtergere
  8. Esti o persoana foarte amabila pentru sfaturile si retetele de pe timpul mamei si a bunicii, felicitari !!!!, am observat ca unele persoane nu vor sa spuna o reteta ......eu am sa spun la toate cunostintele mele despre placinta.....e delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Reteta este foarte buna ! ♥♥ Am facut si eu placinta de dovleac chiar daca nu am respectat anumite ingrediente, dar a iesit super gustoasa. ♥ I-am facut pofta chiar si verisorului meu :D.

    xoxo.

    RăspundețiȘtergere
  10. ce bine arata, ce culoare vie si frumoasa are, nu as sta prea mult pe ganduri si m-as infrupta din ea imediat, canumai ramane pe urma :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc! Placinta a fost excelenta !

    RăspundețiȘtergere
  12. Oare merge in loc de zahar miere de albine? Si in loc de faina alba, faina de ovaz sau de care ar merge? ....orice dar nu alba... Ms!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. faina integrala de grau...eco
      mierea ar merge la dovleac, insa la aluat ....am retineri.
      incearca un indulcitor sau fructoza

      Ștergere
    2. Multumesc pentru reteta si explicati.

      Ștergere
    3. Multumesc pentru reteta si explicati.

      Ștergere
  13. Buna seara! Am mancat anul trecut intr-o patiserie la Galati o placinta cu dovleac foarte buna. Am cautat retete pe internet, am incercat dar esec.. Astazi am ajuns pe blogul dvs.si am vazut aceasta reteta. Pot spune ca este exact ca placinta mancata in Galati. Va multumesc, doamna! Va multumesc, pentru blogul dvs.pentru retetele impartasite cu noi. Sunt explicate corect, ingredientele sunt corecte! Nu voi cauta alt blog, de aici o sa fac toate retetele. Dumnezeu sa va ocroteasca pe dvs.si familia dvs.! Elena

    RăspundețiȘtergere
  14. A iesit super buna!in sfarsit am descoperit reteta ideala pt aluat de placinta...am incercat si varianta cu mar, multumesc multumesc multumesc! Elena

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte bună plăcinta, dar mai ale foarte bune indicaţiile /sfaturile.
    Mulţumesc pentru reţetă!

    RăspundețiȘtergere
  16. Bună-dimineaţa! :) Este foarte bună şi arată nemaipoment 😊 Este pentru prima dată când o încerc...deşi am avut ceva probleme cu foile, la cuptor s-au crăpat. Am urmat corect dozele şi nu ştiu unde am greşit.
    Vă mulţumim pentru reţete. O zi deosebit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. Cu drag ! Ma bucur ca-ti place.
      Uneori se mai crapa si la mine... nici eu nu stiu de ce :)

      Ștergere
    2. Eu cred ca e din cauza cantității prea mari de drojdie. Am făcut si eu plăcintă si aluatul s-a lucrat greu. S-a rupt. Acum e la cuptor si sigur va fi foarte bun. Felicitări pentru blog

      Ștergere
  17. Mie mi se pare ca e prea multa drojdie. Mi-a fost foarte greu sa lucrez cu aluatul pentru ca se rupea într-una. Acum sunt la cuptor. Cu siguranță va fi buna. Felicitări pentru blog.

    RăspundețiȘtergere
  18. Felicitari si multumiri pentru reteta si indicatii. Placinta e foarte buna si arata bine. Aluatul se lucreaza foarte usor, este elastic. Eu am facut maia cu zaharul si o parte din apa, dar am pus 30 gr drojdie.Cred ca merge si cu branza. Toata admiratia mea pentru blog

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce se poate folosi in loc de drojdie, caci in acest moment nu am, multumesc frumos 🤗

    RăspundețiȘtergere
  20. Am mâncat această placinta cu dovleac la o prietenă,am cerut reteta si mi-a dat linkul.este superba,nu am mai mâncat asa nu,atate de placinta cu dovleac din copilărie.Dumnezeu sa te binecuvânteze cu sănătate si cu dragoste sa mai poti împărtășii si altora

    RăspundețiȘtergere
  21. O placinta delicioasa!!Mulțumesc pentru rețeta!

    RăspundețiȘtergere
  22. Nu am cuvinte sa va multumesc doamna Adriana este cea mai buna rețetă pe care am incercat-o, rețeta este foarte exacta iar despre aluat nu pot sa zic decât ca este perfect, cel mai bun aluat pe care l-am făcut vreodată. Va rog sa mă credeți ca merita sa faceți aceasta rețetă este foarte ușor de făcut, iar dacă respectați exact cantitățile și ingredientele care sunt date în reteta nu poate sa nu va iasă decât ceva fff Bun. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu am cuvinte sa va multumesc doamna Adriana este cea mai buna rețetă pe care am incercat-o, rețeta este foarte exacta iar despre aluat nu pot sa zic decât ca este perfect, cel mai bun aluat pe care l-am făcut vreodată. Va rog sa mă credeți ca merita sa faceți aceasta rețetă este foarte ușor de făcut, iar dacă respectați exact cantitățile și ingredientele care sunt date în reteta nu poate sa nu va iasă decât ceva ffffff Bun. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  24. Nu am cuvinte sa va multumesc doamna Adriana este cea mai buna rețetă pe care am incercat-o, rețeta este foarte exacta iar despre aluat nu pot sa zic decât ca este perfect, cel mai bun aluat pe care l-am făcut vreodată. Va rog sa mă credeți ca merita sa faceți aceasta rețetă este foarte ușor de făcut, iar dacă respectați exact cantitățile și ingredientele care sunt date în reteta nu poate sa nu va iasă decât ceva ffffff Bun. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  25. Foarte buna placinta. Eu am facut si cu mere. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  26. Acum 10 minute am terminat-o.Am luat o bucatica si ce credeti este exact gustul placintei bunicii mele.Iti multumesc din suflet pt reteta !!!

    RăspundețiȘtergere
  27. Este o retetă nemaipomenită! Am umplut-o cu de toate si iese excelent de fiecare dată.Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  28. O rețetă foarte bună și o plăcintă delicioasă.

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :