GHIVECI DIN 5 LEGUME CU COUSCOUS

mal

Ghiveciul e favoritul meu pe timp de vara...si nu numai.
Pot indrazni sa spun ca-mi place mai mult decat zacusca. Il prepar in diverse combinatii de legume , cea mai simpla fiind : ceapa + ardei+ rosii.
Astazi l-am facut din cinci legume si i-am facut si o garnitura mai speciala :)...
Veti vedea ;).

Mai intai incep cu prezentarea celor cinci legume :


Sa stiti ca daca va miscati repede in jumatate de ora l-ati si facut ;).
Nu-i nicio filozofie, doar trebuie sa urmati cativa pasi :).

Mai intai curatati si taiati ceapa cum va pica bine sau asa cum am taiat-o eu :). Puneti-o intr-o tigaie/cratita cu 50-100 ml de ulei ( in functie de cat de unsuros va place sa fie ;)  )
Puneti o lingurita de sare si lasati cepa sa se friga pana pregatiti ardeiul .


Spalati si taiati ardeiul in bucati mai mari si adugati-l peste ceapa . Lasati-le sa se friga impreuna pana taiati vanata si dovlecelul.


Adaugati feliile de vanata si cubuletele de dovlecel peste amestecul de ceapa si ardei.
Lasati-le sa se inabuse sub capac cca 10 minute, amestecand din cand in cand.


Intre timp spalati si taiati rosiile ...adaugati-le peste restul legumelor . Puneti o lingurita de zahar, putin piper si daca mai este nevoie, sare.
Lasati ghiveciul sa se gateasca sub capac pana observati ca sucul rosiilor s-a transformat in sos.
La foc mediu asta o sa se intample in maxim 10 minute.


In cca o  jumatate de ora ghiveciul o sa fie gata si arata cam asa:


Astazi i-am facut o garnitura mai speciala si anume : COUSCOUS :)



Am ales sa-l prezint intr-o farfurie pictata manual si destul de veche....cam 100 de ani :)
 Este originara de pe VALEA AMPOIULUI - jud.Alba.
Am primit-o de la sora soacrei mele care o avea mostenire de la mama lor :).

Ce pot sa va spun e ca ...indiferent ce farfurie/vas alegeti sa va infruptati din ghiveci, acesta e nemaipomenit de bun :).
Am crescut cu el si probabil o sa ramana in topul preferintelor mele  multa vreme si de acum inainte :).



FITI BINECUVANTATI ! :)
Tags: , , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :