CORNURI PENTRU MIC DEJUN FARA FRAMANTARE

mal

Dupa cozonacul fara framantare, care bate toate recordurile de cautare pe blogul meu, a venit si randul cornurilor pentru mic dejun ( si nu numai ) fara framantare.
Am mai facut aceasta reteta de cornuri, insa sincera sa fiu n-am avut timpul necesar sa o impartasesc cu voi.
Toate la timpul lor, pentru ca astazi i-a venit vremea sa iasa in lume. :)
E foarte simpla, si izbitor de asemanatoare cu cea o cozonacului fara framantare....de fapt de acolo se si trage :).

Pentru 16 cornuri e nevoie de urmatoarele ingrediente :
500g faina 000
1 lingura de zahar
1 lingurita drojdie uscata
1 lingurita sare
5 linguri ulei
2 galbenusuri de ou + 1 ou pentru uns cornurile
cca 300 ml apa calduta
seminte de  chimen/ mac/susan/in+ sare de mare grunjoasa pentru presarat dupa ce le ungem cu ou

Aluatul e simplu de tot: se pune faina in castron, se face o gropita in care se pune drojdia si zaharul...se toarna jumatate din cantitatea de apa, se amesteca cu putina faina ....apoi se lasa sa "fiarba" drojdia.
Dupa cca 10 minute se adauga sarea, galbenusurile, uleiul si restul de apa. Toate se amesteca pana se formeaza un aluat omogen.
Aluatul trebuie sa fie ferm ,dar nu foarte vartos, de aceea e posibil sa fie nevoie de mai multa sau poate chiar mai putina apa( depinde de faina ) . Il veti simti la mana , cu siguranta :)
Se lasa sa creasca cca 40 de minute.( acoperit sau nu )

Aluatul crescut se intinde pe masa unsa cu ulei in forma rotunda. Se taie in 16 forme triunghiulare ( mai intai in jumatate, apoi in sferturi, apoi fiecare sfert in jumatate...pana aici avem 8 buc :)...mai taiati fiecare triunghi in jumatate si rezulta cele 16 triunghiuri: )  )

Rulati cornurile incepand cu partea lata a triunghiului .
Lasati-le sa creasca inca 30 de minute pe masa de lucru. Transferati-le pe tava  tapetata cu hartie de copt...ungeti-le cu ou batut...apoi presarati dupa dorinta si gust seminte sau/si sare grunjoasa.
Pe unele  am pus si oregano uscat...asa am avut pofta ;)

Daca le doriti dulci, presarati-le cu zahar :)...puteti adauga chiar si in aluat 2-3 linguri de zahar si ceva arome :).
Daca doriti sa le umpleti, puteti face si asta.... aluatul se preateaza la aproape orice tip de umplutura :).

 Se coc cca 25-30 minute, la 180*. Dar, dupa 20 de minute , fiti cu ochii pe ele ;).

Eu am ales sa le las cat mai simple, pentru a le putea savura cu UNT si dulceata de visine :)...lapte si obligatoriu o cafea. :)

Sunt de o pufosenie dementiala....iar mirosul degajat in timpul coacerii nu are termen de comparatie :)) , credeti-ma ! :)






FITI BINECUVANTATI ! :)
Tags: , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

22 comentarii :

  1. Desi am fost suspicioasa cand am simtit aluatul la mana ( mi s-a parut cam moale), mi-au iesit aboslut grozave. Multumesc din nou de reteta si Dumnezeu sa va rasplateasca pt toate ponturile oferite :-). Dana Stoica

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat si eu reteta, Dumnezeu sa va ocroteasca, reteta este nemaipomenita. Cu mare drag, Tabita

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicios! Sunt un dezastru cand vine vorba de facut aluat cu drojdie. Rar mi s-a intamplat sa-mi iasa. Insa reteta asta este pur si simplu geniala. Iar cornurile .....super delicioase! Multumesc de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Fetele astea anonime sau nu , m-au convins sa pastrez reteta , eu care-s spaima aluaturilor dospite :) , vreau sa cred ca-mi vor iesi si mie ... Doamne ajuta

    RăspundețiȘtergere
  5. multumim mult pentru reteta ...fii binecuvantata te pup

    RăspundețiȘtergere
  6. cate minute si la ce temp.se coc?mersi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Putem pune si unt in aluat (strict din considerente gustative, imi plac cornurile cu gust de unt fara sa le servesc cu unt)? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. BUNA ZIUA SA VREA SA VA INTREB ,,DROJDIA SE FIERBE ASA AM INTELES ?

      Ștergere
    2. NU. E o expresie, dealtfel am pus cuvantul intre ghilimele.
      Drojdia bolboroseste atunci cand lucreaza/ creste, iar cand o privesti ,ai impresia ca fierbe.
      De acolo ;)

      Ștergere
  8. Drojdia la cub e buna??? Scuzami intrebarea dar cand vine vb de aluaturi sunt un dezastru

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi scuzati intrebare insa as dori sa stiu temperatura si timpul de coacere la cuptor daca se poate caci tate as dori sa incerc si eu. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna, am si eu o intrebare. Se poate folosi lapte dulce sau lapte batut in loc de apa?

    RăspundețiȘtergere
  11. Extraordinara reteta :). Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  12. Pentru cät timp se pune la Cuptor si la ce Temperaturä, cäte Grade?
    De fapt ar trebui sä se scrie la Retetä si asta, pentru cei mai nepriceputi
    la fäcut asa ceva (ca si mine.

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua,
    Va multumesc pentru reteta, este super !

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :